رئیس دادگستری کوهبنان:

تهمت و افترا علیه کاندیداها جرم است 

محبوب پور گفت: تهمت و افترا علیه کاندیداها جرم است و با متخلفان طبق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نشست خبری رئیس دادگستری کوهبنان و رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان به اتفاق مسئولان انتظامی و امنیتی و کارشناسان فرهنگی دادگستری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان با خبرنگاران، مدیران سایت ها و فعالان فضای مجازی در محل سالن کنفرانس دادگستری کوهبنان برگزار شد.

 علی محبوب پور، رئیس دادگستری کوهبنان گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ۴ مقوله سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در برگزاری انتخابات نقش آفرین هستند.

وی با شاره به اینکه به منظور جلوگیری از وقوع جرائم احتمالی انتخابات، آگاهی بخشی به آحاد جامعه خصوصا کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها مهم و ضروری است، افزود: اگر در فضای مجازی علیه کاندیدا مطلبی ارائه شد، خبرنگار یا مدیر گروه باید پاسخگو باشند و فعالیت مطبوعاتی در فضای مجازی و حقیقی باید با داشتن مجوز همراه و فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

محبوب پور با اشاره به اینکه در صورتی که خبرنگار رسمی باشد و تخلفی از او سر بزند در دادگاه مطبوعات به جرم او رسیدگی و باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌ها موظف به نظارت بر ستاد‌های حقیقی و مجازی بوده و نسبت به اعمال ارتکابی در ستاد‌ها دارای مسئولیت هستند.

وی بیان داشت: در صورتی که مطلبی علیه کاندیدا در فضای مجازی منتشر شود باید فرصت دفاع به کاندیدا داده شود و طرفداران کاندیدا‌ها فقط شایستگی‌های کاندیدای خود را تبیین کنند و حق تبلیغ علیه داوطلبان دیگر را ندارند  و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزد‌های انتخاباتی برای عموم ممنوع است.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: هر گونه خرید و فروش رای، تخریب کاندیدا‌ها و زیر پا گذاشتن قانون، اخلال در امر انتخابات، تبانی کردن، استفاده از نماد‌های خاص، اعطای کمک‌های نقدی و غیر نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی و... جرم است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  تولید، انتشار و بازنشر هر گونه محتوا و اخبار جعلی و خلاف واقع، تخریب و تهدید از سوی هر یک از نامزد‌ها و ستاد‌های او در فضای مجازی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود،  افزود: تهمت و افترا علیه کاندیدا‌ها جرم است و با متخلفین طبق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

رضا توکلی،  رئیس دفتر نظارت انتخابات شهرستان کوهبنان با اشاره به اینکه وجود نیرو‌های ولایی و انقلابی باعث پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی هستند و باید فرصت خدمت رسانی به آنان با رعایت قانون و مقررات فراهم شود، گفت: حضور مردم در انتخابات در حقیقت اعتماد به نظام اسلامی است؛ بنابراین مجریان انتخابات در این مسیر نقش آفرین هستند و باید همانند ۴  دهه گذشته با تمام وجود از آرای مردم صیانت کنند.  

وی بیان داشت: تبلیغات زود هنگام به صورت خانگی و خصوصی در شهرستان کوهبنان شروع شده است؛ اما کاندیدا‌ها و طرفداران آنان حق تبلیغ در فضای مجازی و استفاده از سیستم صوتی در جلسات خانگی را ندارند.

 رئیس دفتر نظارت انتخابات کوهبنان براساس نظریه استصوابی، قانون صفر تا صد انتخابات را برعهده شورای نگهبان گذاشته است و تا زمانی که از سوی شورای نگهبان آرا کاندیدا تایید و اعلام نشود، اعتبار قانونی ندارد.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: فصل هفتم جرائم انتخابانی را حتما مطالعه بفرمایید و فصل نهم که متشکل از قوانین مجازات است نیاز به مطالعه و بررسی دارد.

توکلی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی که در عرصه‌های مختلف دچار شکست شده اند از ماه‌ها پیش در صدد تخریب شورای نگهبان برآمدند، بیان داشت: دشمنان در صددند با سیاه نمایی و بزرگ جلوه دادن مشکلات اقتصادی برای کم رنگ کردن انتخابات و کاهش حضور مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: ما در سرزمین سردار دل‌ها زندگی می‌کنیم، شخصیتی که هویت ایران اسلامی خصوصا استان پهناور کرمان به نام او گره خورده و او همواره بر ولایت مداری و حفظ تمامیت ارضی کشور تاکید داشت؛ بنابراین بایستی در انتخابات حضوری گسترده داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.